freddie wadling och sebastian öberg - alla har glömt

en av reglerna för den här bloggen är att man inte får göra mer än två postningar på en dag. jag skulle kunna vänta tjugofem minuter och sedan vore det fritt fram, men eftersom jag är en uppkäftig rebell så postar jag nu.
en man som jag för typ två månader sedan inte visste fanns, typ, men som nu är en av mina absoluta favoritsångare. jag rekomenderar verkligen skivan den mörka blomman. och sebastian öberg! ingen kan spela skränigt och lite halvfalskt på ett så mjukt och perfekt-i-ton sätt. den här låten framfördes i melodifestivalen 1967 av towa carson. den vann inte, konstigt nog. det gjorde istället östen warnebring med som en dröm, en melodi som låter som en svensk bond-låt. på ett bra sätt.


Kommentarer
Postat av: valle

Bra val! Freddie wadling är lätt en av Sveriges bästa sångare. Sebastian Öberg brukar spela i Fläskkvartetten annars va?

2009-03-28 @ 12:54:22
URL: http://kompromiss.blogspot.com
Postat av: Lena

det ädr med två inlägg om dagen är väl inte superstrikt, det är mest för att det inte är roligt om samma person bara spammar bloggen som en idiot hela tiden..

2009-03-30 @ 20:56:21
URL: http://moeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0